hommage aan Joseph Beuys, installatie in 6 delen, hier getoond in het Stedelijk Museum in Roermond in 2002.
Door me in Joseph Beuys en zijn werk te verdiepen, ben ik anders naar dingen gaan kijken, ben ik andere dingen mooi en waardevol gaan vinden, dingen die mij in staat stellen om mijn schilderijen te schilderen. Ik heb oog gekregen voor hele subtiele processen, voor samenhang tussen bepaalde zaken. Schoonheid is voor mij geen zaak van een mooie gave buitenkant alleen, maar kan zich op heel veel manieren manifesteren, konkreet in b.v. de Beuys-schilderijen zit die voor mij in de transparante gelaagde verfhuid en de hele subtiele manier waarop in elk van de 3 doeken (van het vrolijke lichaam) de figuur gevangen is in een bepaalde beweging, in het eerste schilderij staat de figuur op een been, in het tweede staat deze stevig op de grond en maakt een armgebaar, in het derde doek staat deze heel ingehouden stil. De kop die ik van Beuys geschilderd heb past hier prachtig bij, voor mij kijkt deze heel subtiel het doek uit. De haas springt daar vrolijk omheen.